Év Esetoldója Verseny 2016
Értékes ajándékok, szakértő zsűri és valós üzleti problémák várták a fiatal tehetségeket az Év Esetoldója Versenyen
Április 29-én a Vialto Consulting, a Magyar Telekom és a Case Solvers közös szervezésében került megrendezésre az Év Esetoldója Verseny döntője, ahol a legtehetségesebb diákok mérkőztek meg egymással és kerestek választ a Magyar Telekom Csoport valós üzleti kihívásaira, melyet szakértő zsűri előtt prezentáltak.
Az immáron harmadik alkalommal megrendezett esemény célja, hogy valós üzleti problémák elé állítsa a legtehetségesebb üzleti hallgatókat. Versenyen nem csak saját ismereteiket és tapasztalataikat bővíthették, hanem az ország legjobbjaival mérhették össze tudásukat. „Minél hamarabb, annál könnyebb” – összegzi a Case Solvers a fiatal egyetemisták körében végzett kutatását az ambiciózus, tanácsadásban elhelyezkedni kívánó fiatalok fejlődési pályáját illetően. Az üzleti hallgatók már az egyetemi pályájuk elején tudatosan képzik önmagukat, előadásokon, tréningeken vesznek részt, hogy fejlesszék a munkaerő piac elvárt készségeiket és képességeiket.
A verseny döntője előtt az érdeklődők a „Szexi munkahely vs. versenyistálló?” címet viselő kerekasztal-beszélgetésen vehettek részt, ahol bárki a jelenlévők soraiból kérdezhetett a téma szakértőitől. A résztvevők így Somorjai Éva, a Magyar Telekom humánerőforrás vezérigazgató-helyettese, Dr. Czakó Erzsébet, a Budapesti Corvinus Egyetem oktatója és a Vállalatgazdaságtan Intézet igazgatója, Ábrahám Zsolt a Case Solvers ügyvezetője, Maklári István a MasterCard Advisors tanácsadó cég regionális vezetője, valamint Nemes Orsolya Y-generációs szakértő tapasztalatait, tanácsait és a jövőre néző kilátásait ismerhették meg.
Az esemény szervezői – Magyar Telekom, Vialto Consulting és Case Solvers – kiemelt hangsúly helyeznek a diákok és a fiatal munkavállalók képzésére. Ahogy változnak a munkaerőpiaci feltételek, jelennek meg új munkakörök és állások, úgy szükséges a munkáltatóknak is reagálni a képzési és fejlesztési technikákra a felsőoktatásban és a vállalaton belül egyaránt.
A Magyar Telekom ezért kiemelten fontosnak tartja a fiatal munkavállalók képzését és fejlesztését, mind gyakornoki programján, mind az ehhez hasonló esetoldó versenyeken keresztül. „A Telekomnál 15 éve működik gyakornoki program. Gyakorlatilag minden hazai felsőoktatási intézményből várják a diákokat, köztük kiemelten a leendő informatikusokat. Jelenleg több mint 10 főiskoláról és egyetemről vannak gyakornokaink, a Telekomnál és a T-Systemsnél összesen 450-500-an.” – mondta el Somorjai Éva. Kiemelt jelentősége van így a fiatalok integrálásának, gyakori feladatként jelenik így meg különböző korcsoportok munkájának összehangolása: „A közel 8000 fős vállalatnál 4 generáció munkavállalói dolgoznak együtt, köztük egyre jelentősebb az Y és Z generáció tagjainak száma, így a generációk elvárásainak, elkötelezésének menedzselése a mindennapi feladatok egyike.” – értékelte Somorjai.
További információ: Györke Fruzsina (fruzsina@case-solvers.com)