Solvay Business Game élménybeszámoló
Az idei évben a Corvinusról egyedüli párként nekünk volt lehetőségünk részt venni a Solvay Brussels School által 8. alkalommal megrendezett Solvay Business Game-n. Ahogy a verseny neve is mutatja, a verseny alapvetően az esettanulmányokra épül, azonban jelentősen eltér a hagyományos versenyektől, hiszen:
- Kétfős csapatok indulhatnak, akiknek egy McKinsey-féle PST-t kell abszolválniuk a kijutáshoz
- A versenyen négy feladatot kell megoldani a két nap alatt, illetve egy ötödiket előre, még itthon
- A helyszíni feladatok során más párokkal sorsolnak össze, akikkel közösen kell megoldani az adott feladatot, így a feladatok nagy részét hatan kellett átgondolnunk.
- Fontos volt emellett az időnyomás, hiszen az 5-7 perces prezentációkat 3 óra alatt kellett összeállítani.
A verseny számunkra nagyon tanulságos volt, hiszen ez volt az első nemzetközi megmérettetésünk. Nagyon sokat tanultunk a légkörnek köszönhetően, a verseny után könnyebben tudjuk kezelni az időnyomást, de ami a legfontosabb, megtapasztaltuk, milyen olyan emberekkel dolgozni, akiket soha nem láttunk korábban. Ez a tapasztalataink szerint elsülhet pozitívan és negatívan is, hiszen jó sorsolás esetén fantasztikus volt látni a csapatunk dinamikáját – így született a megoldásunk a mexikói vidéki övezetek állami támogatására vonatkozóan, de más esetekben olyan párokkal is együtt kellett dolgoznunk, akikkel teljesen eltérő volt a hátterünk, a tapasztalatunk, ez több nehézséget is okozott.
A 4 feladat a már korábban említett mexikói probléma mellett az Electrabel stratégiájának átalakításáról, az Unilever belga jégkrém portfóliójának népszerűsítéséről és egy vállalat eladásáról szólt – utóbbi fantasztikus új élmény volt, hiszen hatfős csapatunknak egy másik hatfős társasággal kellett tárgyalnia egy vállalat eladási áráról, ami egyrészt teljesen eltérő élmény az esettanulmányoktól, másrészt nagyon sokat tanultunk abból, hogy a különböző kultúrákból érkező emberek hogyan tudják együtt kihasználni tudásukat és emberi skilljeiket. Ezt a feladatot ráadásul nem követte zsűri, hanem a megállapodási ár illetve a vitáról leírt konklúzió alapján pontozták.
A verseny végét a BA-s csapatok közül a két legjobb pár kapta meg a lehetőséget, hogy 400 ember elé kiállva bemutassák érvelési képességeiket, ahova mi sajnos nem tudtunk bekerülni, de a versenynek mégsem itt volt a vége számunkra. A verseny során ugyanis nem az összetett győzteseket díjazták egyedül, hanem az egyes feladatok legjobbjait is, így boldogan konstatáltuk, hogy hatfős csapatunk az Unilever Marketing Challengén győzelmet aratott a szójatejes jégkrém belga piacra való bevezetésének ötletével.
Az eredmények kihirdetése és a pezsgős fogadás után természetesen a 400 versenyző közösen kapcsolódott ki, ezzel megkoronázva a két nap alatt elért fejlődést.
Összességében a versenyt nagyon tanulságosnak találtuk, sok tapasztalatot szereztünk, amiket később hasznosítani fogunk. A szervezés emellett hibátlan volt, és a hab az volt a tortán, hogy a szálloda, ahol a versenyt rendezték, a reptér épületével szemben volt – így a hazaút előtt még aludhattunk egy nagyot, hogy a fáradalmakat kipihenve térhessünk haza.
Betti és Gergő